****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 5. října 2020

Bylinky - rulík zlomocný


Rulík zlomocný - Atropa bella-dona

Rulík zlomocný je znám spíše jako rostlina jedovatá a ani jeho název příliš pozitivně nezní. Bývá dokonce považován za jednu z nejjedovatějších evropských rostlin, což pravda nebude, ale díky atraktivním bobulím může častěji docházet k otravám.
Pro dítě může být smrtelná dávka tří až pěti bobulí!
Nutno zdůraznit, že celá rostlina je jedovatá a podomácku se jí léčit nelze doporučit.
Výtažky z listů uvolňují křeče hladkého svalstva.
Atropinové kapky se používají v očním lékařství. 
Působí také jako antiastmatikum, pomáhá při léčení epilepsie.

 
 
Zdroj: Jan Stanzel
Foto: internet


8 komentářů:

  1. To byla první bylina,která se učila jako velmi jedovatá.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem se to ve škole učila.
      Hezký den i Tobě. ☺

      Vymazat
  2. Raději se mu vyhnout. Když jsme s maminkou chodívali do lesa na maliny, vždy nás na něj upozorňovala. A od té doby jakoukoliv kuličku v lese neochutnavám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, nikdy jsem rulík na vlastní oči neviděla. V lesích Jizerských hor asi nerostl.
      Babička mě učila od mala znát všechny rostliny, hlavně kytičky. Byla jejich milovnice a pěstitelka. Měla u chalupy nádhernou skalku.

      Vymazat
  3. Před rulíkem už mě babička, se kterou jsem chodila do lesa, varovala jako malou holku. A já jsem totéž udělala nejen se svými dětmi, ale i vnoučaty. Bobule opravdu svádí zejména malé děti.
    Měj hezký den 💕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jsem na něj nikdy v lese nenarazila.
      I Tobě přeji hezký den. ♥

      Vymazat
  4. Velmi nebezpečná kulička, varování jsem dostala jako dítě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím musím souhlasit. Naštěstí jsem ho nikdy nepotkala. Zrovna jako vraní oko.
      Děti rády ochutnají kde co.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...