****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 27. září 2021

 

Rakytník řešetlákový - Hippophea rhamnoides

Užívaný je především pro obsah oleje, který se získá ze semen a plodů. Je využíván zejména v kosmetickém průmyslu.
Díky obsahu mnoha látek zlepšuje elasticitu kůže a působí proti jejímu vysušování.
Tři lžíce rakytníkové šťávy denně pokryjí denní příjem vitamínu C, který je důležitý pro lepší obranyschopnost organismu a jeho regeneraci.
Stimuluje činnost jater a slinivky, reguluje krevní oběh, pomáhá při léčbě vředů acelkově posiluje imunitní systém.




Zdroj: kalendář
Foto: internet

14 komentářů:

  1. Vida, nejen krásný na pohled, ale také užitečný 👍

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko, snacha ho vysadila na zahradu a já díky tvému článku teď vím, jaký je to zázrak.
    Měj hezké dny 🍂🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, kdesi jsem o rakytníku četla, líbil se mi, a proto jsem ho chtěla. Jenže jsem nevěděla, že musím mít dvě rostliny - "samce" a "samici".
      Nakonec jsme keře vysadili na okraj pole. Jenže byly potíže se samcem, špatně se ujímal. Po několika objednáních se konečně ujal a nyní máme pěknou úrodu. Jen zpracování pokulhává. Sklizeň je obtížná kvůli trnům.
      Přeji krásné dny. ☺ ♣

      Vymazat
  3. Občas si kupuji rakytníkový sirup protože jsem o rakytníku slyšela jen samou chválu 😀👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také mám sirup a med s rakytníkem. Přidávám si ho v zimě do čajů. ☺

      Vymazat
  4. Rakytník si pořídil i syn na zahradě. Věřím,že jim bude sloužit.
    Přeji krásný den,Jarmilko ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také ho pěstujeme.
      Přeji krásné dny. ☺ ♥

      Vymazat
  5. Ano, je to vitamínová bomba, občas si též koupím sirup, i když se musím přiznat, že znám chutnější sirupy :-))) ale je to jen můj problém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, také jsem si koupila sirup. S jinými sirupy nemám tolik zkušeností, proto nemůžu porovnávat. Kvůli obsahu cukru je moc nepoužívám. ☺

      Vymazat
  6. Mám ho druhým rokem, urodilo se mi kolem čtyřiceti plodů,na rok už bude sklizeń určitě větší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš, určitě se ti rakytník příští rok odmění větší úrodou. Potřebuje se rozrůst.
      Měj se hezky. ☺

      Vymazat
  7. Rakytník je moc zdravý, ale i pěkný na dekoraci v zahradě. Mám plody i v mrazáku a přidávám klidně i do bábovky, nebo do čaje. Taky jsem si rakytník rozmixovala, přepasírovala a mám takové rakytníkové pralinky. Použít se dá jakkoliv.
    jarmilko, měj se fajn :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Alenko, děkuji za návštěvu. I Ty se měj krásně. ☺ ♥

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...