****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 6. září 2021

Bylinky - arónie, černý jeřáb

Arónie-černý jeřáb - Aronia melanocarpa

Je známá díky vysokému obsahu antioxidantů, antokyanidů, bioflavonoidů, vitaminů P, C, B, A, množství minerálů a dalších biologicky důležitých aktivních látek. Významný je i vysoký obsah barviv, což se využívá hlavně v potravinářství, ale i v textilním průmyslu.
Odrůda Nero je rostlina, jejíž zralým, téměř černým plodům připisujeme velkou léčivou sílu a schopnost zpomalení stárnutí. 


Zdroj: kalendář
Foto: internet


11 komentářů:

  1. Jarmilko, arónii máme doma. O jejich léčivých účincích vím, jenom se mi nedaří ji zpracovat. Většinou ji suším na čaj. Zavařená mi moc nechutná. Zato chutná kosům. Některou sezónu to máme bez práce, ptáčci ji oberou do poslední bobule.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel jedl plody jen tak, dřív než úrodu ozobali ptáci. Prý mu to chutnalo.Pak jsme o stromek přišli. Škoda, arónie byla hezká v květu i na podzim, když se vybarvily listy.
      Helenko, měj se hezky. ☺

      Vymazat
    2. Helenko, já dělám z černé jeřabiny výborný likér a popíjíme ho s manželem na zdraví už pár let.

      Vymazat
  2. Zdravím, mně pomáhala čerstvá šťáva na paradentózu. Soutěžila jsem také s kosy. Stromek už moc neplodí, ale krásně kvete a na podzim má načervenalé listy, tak zůstává pro parádu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, o účinku šťávy na paradentózu slyším poprvé. Škoda, už je pozdě.
      Listy se na podzim krásně zbarvují.
      Přeji krásné dny. ☺

      Vymazat
  3. Jsem "neznalec" vůbec jsem o této rostlině neslyšela ☻
    Jarmilko,přeji Ti klidný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, kdysi jsem na ní přišla náhodou a dlouho jsme ji měli na zahrádce. Jenže občas úrodu sklidili ptáci. :D

      Vymazat
  4. O arónii už jsem hodně slyšela. A taky z ní ochutnala likér. A fakt dobrota :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, likér jsem nepila. Jistě musí být moc dobrý. Kdysi jsem vařila bezinkový likér. Dlouho nevydržel, protože byl také chutný. :D

      Vymazat
  5. Mám krásný stromek na zahradě a nyní při chystané výměně el. sloupu jsem měla strach, že o něj přijdu, kvůli přistavení jeřábu. Ale možná to budou dělat jinou technologií a stromek zachovají, i když budou kolem něho tahat materiál, tak nějakou újmu asi zaznmená. Dělávám z jeřabinek likér a kompot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, doufám, že stromek arónie přežil. Byla by ho škoda, má zdravé plody. Likér i kompot musí být mňam.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...