****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 7. února 2022

Bylinky - vavřín vznešený


Vavřín vznešený-Bobkový list - Laurus nobilis
 
Bobkový list je nejen aromatický list do polévky, ale má také léčivé účinky.
Listy vavřínu okoření polévky a omáčky.
Vavřínová silice chrání před nákazou v chřipkovém období, mírní pocit plnosti, nadýmání a snižuje hladinu krevního cukru. 
Inhalace jsou účinné při onemocnění z nachlazení.
Mazání podporuje prokrvení, čímž mírní bolesti končetin a revmatické obtíže.



Zdroj: kalendář
Foto: internet

8 komentářů:

  1. Doporučuje se dát mezi suché potraviny proti potravním molům. Přeji klidný týden!

    OdpovědětVymazat
  2. Jó,jo zlatý bobkový list,zrovna dnes jsem na něj zapomněla při vaření polévky.

    OdpovědětVymazat
  3. Některá jídla si bez něj nedokážu ani představit, ale že je také léčivý, to by mě nenapadlo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednou mi o léčivých účincích řekla paní v nemocnici.

      Vymazat
  4. Ráda(a často)používám bobkový list.
    Jarmilko,přeji ti klidné dny ☺

    OdpovědětVymazat
  5. To je zvláštní, do polévky jsem ho nikdy nedávala (maminka nenaučila) ale u nás se uplatní při zavařování okurek (ve sklence nesmí chybět) a do svíčkové nebo houbové omáčky. Informace o léčivosti je nová, díky moc, Jarmilko.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...