****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 25. července 2022

Bylinky - petržel zahradní

 
Petržel zahradní - Petroselinum crispum

Tato oblíbená kuchyňská bylinka je zároveň výborná léčivka.
Listy a plody dodávají vitamíny, jsou močopudné, tlumí růst choroboplodných zárodků a podporují hojení zánětů močového měchýře.
Podporuje léčbu vysokého krevního tlaku, nadváhy, cévní a lehké srdeční nedostatečnosti.
V kuchyni by se petržel neměla vařit dohromady s jídlem, protože tak ztrácí chuť a barvu.
Lisovaná šťáva z petržele je vhodný močopudný zdroj vitamínů. Pije se 2x denně 10 ml, naředěných pětinásobkem vlažné vody.
Lze připravit i petrželové pesto, které je součástí nudlových a rýžových jídel, vhodný ke grilované zelenině i jako samostatná pomazánka na chléb.


Zdroj: kalendář
Foto: internet
 

2 komentáře:

  1. Tak to je něco!Koupila jsem petržel,1kg-80Kč...
    Jarmilko,přeji ti klidné dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, nechtělo se mi tomu věřit. Až jsem se podívala na účtenku z Tesca, uvěřila jsem. To jsou hrozné ceny. Přeji krásné dny. ☺ Jarmila*

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...