****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

středa 5. srpna 2020

Chytrá hospodyně

Šťavnatý meloun


V letních měsících je kousek sladkého červeného melounu neobyčejně osvěžující.
Jenže jak poznat, že je zralý, když do něj nevidíte?
V obchodě zkontrolujte meloun nejprve poklepem, měl by znít dutě. Na zelené slupce melounu by také měla být žlutá skvrna se světlým středem.
To je známka zralosti, podobně jako krátká zavadlá seschlá stopka.


Očista bez chemikálií!

Seznamte se, prosím, s nanohoubičkou.
Bílá kostka je vyrobena ze speciálního materiálu, který funguje jako magnet na nečistoty.
Dá se snadno krájet na menší kousky, podle potřeby. Stačí ji jen navlhčit a pozor, neždímat, ale jen vodu lehce vymačkat.
Déle vydrží, než se rozpadne.
Pak houbičkou hravě setřete připáleniny ze sporáku, vodní kámen z vodovodní baterie a umí mnohem víc.
Skvělá je například na čištění tenisek i zdí počmáraných pastelkami.


Pasti, pasti, pastičky


Zrající, a hlavně přezrálé ovoce láká mušky octomilky. Milují jeho vůni a nakyslou chuť, a  přestože jsou neškodné, dokážou pěkně lézt na nervy.
Zbavíme se jich tak, že do malé misky dáme jeden díl octa a jeden díl tekutého mýdla. Obě složky smícháme.
Misku pak postavíme k ovoci a počkáme, až se octomilky chytí. Z takové pasti neodletí.
Misku pravidelně vyléváme a obměňujeme.
S octomilkami jde ovšem o běh na dlouhou trať.


Zdroj: časopis




4 komentáře:

  1. Já miluji melouny.Ale letos jsou v prodeji jen OBŘÍ.My jsme zvyklí kupovat jen celý.Ten doma důkladně umyjeme.Před mnoha lety při rozkrojení se tam dostala nějaká neplecha a vnuk byl v nemocnici.Od té doby nikdy krájené-pochybuji,že by je umyli v obchodě.
    Vy jste se dnes všechny domluvily-samé papáníčko.Jen čtu a mám chutě...
    Jarmilko,přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také jsem si zvykla meloun umývat.
      Je fakt, že melouny letos dost narostly, ale teď mi syn koupil takový malý. Zbaštím malý i velký, miluju je. :D
      Také přeji krásný den.

      Vymazat
  2. Z tvého obrázku melounu jsem na něj dostala chuť. Mám taky raději celý, ale sami dva s manželem to nestihneme sníst a tak 1/4 věšinou dostanou slepice, protože už je takový oblemtaný. Nano houbičku mám a je to skvělý pomocník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu se po melounech v jejich sezoně utlouct. :D
      Nano houbičky jsem měla nějaký čas doma a zapomněla na ně. Teď mě článeček přiměl k tomu, že jsem je vyzkoušela. Jsou výborné.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...