****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

neděle 4. října 2020

Chytrá hospodyně

Vídeňský řízek
 

Legendární specialita vídeňské kuchyně se ve skutečnosti jmenuje originální Wiener Schnitzel. Jde o tence rozklepaný plátek telecího masa, obalený v trojobalu a osmažený na přepuštěném másle nebo na rozpáleném sádle.
Někdo přísahá na kombinaci obojího.
Zkuste řízky osmažit na přepuštěném másle a hned poznáte rozdíl.


Smažení je věda

Řízky, pokud to jen trochu jde, smažte ve velkém množství tuku ve vysokém kastrolu. Tuk musí být rozpálený, když do něj vhodíte drobek strouhanky, musí kolem něj okamžitě vzniknout pěna.
Napřed obalené řízky smažte prudčeji, pak příkon tepla zmírněte a volněji dosmažujte.
Celkem 4-5 minut po každé straně.
Plavou-li řízky v oleji, smažte je jen tři minuty po každé straně, ale nemusíte je v tuku ani obracet.


Den poté...

Podáváte-li řízky k obědu nebo večeři, smažte je na oleji. Skvělé jsou z fritézy, která za vás odbude vše potřebné.
Řízky, které budete jíst studené, jsou však mnohem lepší usmažené na sádle nebo na přepuštěném másle.
Olej rychle žlukne a plátky dostávají lojovitou příchuť.


Perfektní trojobal

Řízky naklepejte, okraje nařízněte a osolte je.
Pak je obalte v mouce, rozšlehaném vejci s mlékem a nakonec je protáhněte strouhankou.
Babičky radí: aby mouka na řízcích dobře držela, je dobré omočit je napřed v rozšlehaném bílku, pak teprve v mouce a dále jako obvykle.
Chcete-li mít obal vláčný a křehký, přidejte do vajec místo tekutiny (mléka, vody) půl lžičky oleje.



 

7 komentářů:

  1. Moje babička dělala řízky v litinovém pekáči v troubě. Byly vynikající. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel smažil výborné řízky. Ty se nikdy nikomu nepřejedly.

      Vymazat
  2. Zrovna včera jsme měli řízky, kuřecí, ty máme nejraději. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám je také ráda, protože vepřové se mi hůř koušou. :D

      Vymazat
  3. Fukčarinka- snycl mám ráda a moc.vyborne byly od babičky

    OdpovědětVymazat
  4. Jarmilko, děláš mi chutě. Děkuji za dobré rady. Přepuštěné máslo jsem ještě nepoužívala. Měla bych vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, nic si z toho nedělej, já si je udělala sama sobě. :D

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...