****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 15. března 2021

Bylinky - mučenka


Mučenka - Passiflora

Většina mučenek má velké nápadné květy. Proto se často pěstuje jako okrasná rostlina, ale také pro své plody.
Plody řady mučenek jsou jedlé, nejznámější je maracuja (Passiflora edulis) nebo granadilla (Passiflora lingualis).
K léčení se používají sušené nadzemní části včetně plodů a květů.
Mučenka pomáhá při neurózách, neklidu a nebo při poruchách usínání.
Aromatické plody se zpracovávají do šťáv, džusů nebo marmelád - často ve směsi s jiným ovocem (multivitamíny). Najdete je například i v ovocných jogurtech a podobně.
V lécích se používají pro pro svoje mírné analgetické, sedativní a spasmolytické účinky.





Zdroj: kalendář
Foto: internet
 

6 komentářů:

  1. Mučenku jsem brala jako okrasnou květinu, ale o jejich léčivých účincích jsem nevěděla. Zase jsem o něco chytřejší, díky a zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko, tuto mučenku jsem kdysi mívala, aniž bych tušila, že je léčivá.

    OdpovědětVymazat
  3. Má nádherné květy. Také jsem nevěděla, že tato okrasná květina je léčivá.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty květy jsou přenádherné!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám mučenku už několik let, pěkně kvete a voní. Bohužel, kvíteček kvete jenom jeden dem...

    OdpovědětVymazat
  6. Mučenka - tuhle bylinu znám už z dob mého mládí - hodně o ní mluvila moje první tchyně, ale to jsem pořádně ani nevěděla, jak vypadá. Teď si na ni vždycky vzpomenu.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...