****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 12. dubna 2021

Bylinky - zběhovec plazivý


 Zběhovec plazivý - Ajuga reptans

Zběhovec pomáhá při zánětlivých onemocněních dýchacích cest, astmatu, proti kašli a chrapotu, a také při bronchitidě.
Je to jedna z mála bylin, která pomáhá při ztrátě hlasu způsobené zánětem hlasivek nebo silným prochladnutím.
Bylinka podporuje tvorbu žluči, zlepšuje trávení a léčí zatvrdlá játra.
Droga také mírně snižuje krevní tlak, mírně uklidňuje, je mírným antirevmatikem.
Používá se zevně ve formě mastí nebo koupelí na podlitiny či jiná zranění končetin.
Podává se nejčastěji ve formě nálevu, 2x až 4x denně.


 
 
Zdroj: kalendář
Foto: internet


10 komentářů:

  1. Jarmilko, tak tuhle bylinku vůbec neznám. A přitom by se mi hodila, nejen na astma, ale i na žlučník. člověk se celý život učí. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, stále si ji pletu s popencem. Toho mám na zahrádce dost. Kde roste zběhovec, u nás, netuším. Také by se hodil.

      Vymazat
  2. Tak já se přidávám, protože bylinku také neznám. Má dost účinných látek, ale u nás, bohužel, neroste. Škoda, určitě by se hodila ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Zběhovec jsem mívala na předzahrádce jako půdokryvnou rostlinku, ani mě nenapadlo, že je léčivý :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak já bych si ho pletla s hluchavkou. Má docela dost využití krasavec. Hezký den, Jarmilko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, je to šikovná bylinka, ale u nás o něm nevím. Pletu si ho s popencem.
      Přeji hezké jarní dny. ☺

      Vymazat
  5. pamatuji si,že rostly okolo řeky Moravy.Tady jsem tuto bylinku asi neviděla. Jarmilko,přeji ti lepší zdraví ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také jsem ho tu neviděla.
      Děkuji za přání. Už je to lepší.
      Přeji hezké dny. ☺

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...