****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 5. dubna 2021

Bylinky - smetanka lékařská


Smetanka lékařská - Taraxacum officinale

Listy sbíráme před květem, kořeny na jaře a na podzim, stvoly a úbory květů po dobu květu. Celá rostlina je léčivá.
Čerstvé stvoly květů rychle pomáhají při chronickém zánětu jater. Pomáhají i při cukrovce.
Pampeliška odstraňuje svrbění kůže, lišeje a vyrážky, vylepšuje žaludeční šťávy a pročišťuje žaludek od všelijakých usazených látek.
Čerstvé stvoly mohou bezbolestně rozpustit žlučníkové kameny, regulují činnost jater a žlučníku.
Pampeliška obsahuje kromě minerálních solí i léčivé látky, které jsou důležité při léčení chorob látkové výměny. Pomáhá při dně a revmatismu.
Jestliže se kúra s čerstvými stvoly dodrží čtyři týdny, ustoupí i otoky žláz.
Pampeliška se s úspěchem užívá i při žloutence a chorob sleziny.





Zdroj: kalendář
Foto: internet
 

7 komentářů:

  1. Jak je to dávno, kdy jsem vařila pampeliškový med. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Je to strašný plevel, ale na druhé straně kytička s nádhernými žlutými květy. Je strašně moc léčivá. Každý rok sbírám květy a vařím z nich med /šťávu/, kterou si sladím čajík. Pampeliška vždy rozzáří celý trávník a zahradu.

    OdpovědětVymazat
  3. V zahradě považuju pampelišky za plevel a hubím je. Jezdívala jsem do Seminářské zahrady na jejich květy a doma pak vařila medík. Už je to také pár let nazpět.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Ano,dříve se dělával medík.Přečetla jsem si všechny články.Taky jsem tady dost dlouho nebyla.
    Jarmilko,přeji Ti lepší zdraví Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Pampelišky mám ráda a také je ráda fotím, ale kvetou poměrně krátce. Med jsem nedělala, na náš palouk chodí venčit psy, ale měla jsem med od kámošky. Nedivím se, že je lidé nemají rádi, zaplevelí jim zahradu. Přeji dobré zdraví. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Jarmilko, taky jsem pampeliškový med vařila. A hodně si vaříme čaj s kořene. Stopky pampelišky žvýkám :-)) Když se namnoží v zahrádce, tak to moc dobře asi není, ale když se květy v trávě žlutí, je to pěkné. Přeji pěkný zbytek víkendu a hodně zdravíčka :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  7. Už několik let si říkám, že zkusím pampeliškový med, když se na zahradě rozlezou, ale nemám trpělivost jich natrhat tolik. 🙂

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...