****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 31. května 2021

Bylinky - jahodník obecný

 
 
Jahodník obecný - Fragaria vesca

Jahodník má stahující, protiprůjmové a močopudné účinky.
Podzemní části se doporučují k léčbě lehkých průjmů a k ústní hygieně (výplachy úst).
Jahodník pomáhá při léčbě mnoha chorob, např. při průjmech a cévních obtížích, při hemoroidech a zánětlivých onemocněních i při chudokrevnosti.
Jeho hlavní přednost spočívá v širokém a všestranném působení na celý organismus.
Můžeme jej užívat neomezeně, tím se stává nejdůležitější, zdravotně preventivní rostlinou.
Každý, kdo si chce zachovat zdraví, měl by častěji místo černého čaje nebo kávy vypít jahodový čaj.




Zdroj: kalendář
Foto: internet

12 komentářů:

  1. Před lety jsem jezdívala do školy v přírodě, kolegyně byly bylinkářky a tak si nasbíraly plno bylinek a doma si dělaly různou směs. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko. tak tohle jsem vůbec netušila. Lesní jahůdky pěstuji kvůli plodům, které si povětšinou sklízejí vnoučata. Člověk se celý život učí.😀
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mě se zatoulaly na zahrádku, tak jesem ráda a nechávám je růst.
      U babičky rostly v trávě za chalupou. Hned vedle byl malý lesík, kde rostly i borůvky. To bylo pomlsání!
      Babička dělala lívance s úžasnou pěnou z těchto jahůdek a borůvek. To jsem jí pak měla až za ušima. To byla dobrota! :-D
      Babička uměla skvěle vařit z mála, levně a hlavně bez masa (to bylo drahé).
      Přeji krásné teplé dny. ♥ ☼ ♣

      Vymazat
  3. Když vidím tyto jahůdky, tak si vzpomenu,jak jsme před 3lety šli z Velké Deštné v Orlických horách a při cestě ve stráni jich bylo tolik, až přecházel zrak,samozřejmě,že jsem se pásla.:-) Nikdy jsem tohle neviděla. Jinak vím, že jahodník, ostružiník,maliník poskytují výborné čaje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, to musel být zážitek. Vidět tolik jahůdek a ještě si zamlsat. :-)

      Vymazat
  4. Léta jsem milovala jahody,jak zahradní,tak lesní-okolo Moravy rostly truskavce.Jenže před lety jsem měla anofilaktický šok ze tří jahůdek.Takže teď nic jahodového...Ani mi to moc nevadí,protože to byla opravdová hrůza,kterou bych nechtěla ještě jednou zažít.
    Jarmilko,přeji ti krásné jarní dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to je mi líto, že máš alergii.
      Miluju jahody. Mě by kleplo, kdybych je nemohla jíst. Ale asi bych si to po takovém zážitku rozmyslela.
      Evi, měj se moc hezky. ☺

      Vymazat
  5. Čaj z listů jahodníku delavám. Ale mám ho smíchaný i s listem maliníku a ostružiníku. Zdravím že, Jarmilko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, zatím jsem čaj nezkoušela. Musí být lahodný.
      Děkuji moc za všechny komentáře.
      Maruško, měj se hezky. ♥ ☺

      Vymazat
  6. Vždy mě lákaly jahody, v dětství jsme mívali celý záhon, ale vždy byly problémy - kopřivka jako projev alergie. Teď si pár jahod dám, ale spíš jím jahody jako kompot. Jak píše Eva, alergie může potrápit.
    Měj se hezky. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je mi líto, že nemůžeš jahody jíst bez následků.
      Měj se moc hezky a děkuji za návštěvu. ☺ ♥

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...