****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 3. května 2021

Bylinky - kontryhel obecný

 
 
Kontryhel obecný - Alchemilla vulgaris

Droga účinkuje protizánětlivě, svíravě, mírně močopudně, zastavuje krvácení, a tlumí křečovité stahy svalstva.
Je to jeden z nejlepších prostředků zejména při gynekologických potížích, neboť tlumí nadměrné krvácení při menstruaci a zároveň tlumí bolestivost a příznivě ovlivňuje psychiku, což kontryhel předurčuje i pro zmírnění klimakterických obtíží.





Zdroj: kalendář
Foto: internet

7 komentářů:

  1. Jarmilko, jako dítě jsem kontryhel sbírala a nosila do školy. Bylo těch bylinek víc.
    Nikdy jsem se však nezajímala, k čemu je kontryhel dobrý. Díky tvému článku už to vím.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, bylinku jsem nesbírala, ale obdivovala její kapku uprostřed listu. Navíc měly a mají listy hezký tvar.
      Jen lituji, že jsem o jejích účincích nevěděla v dospívání. Moc by mi tehdy pomohla.
      Měj i Ty krásné dny. ♣ ☺ ♥

      Vymazat
  2. Díky za informace.Přeji Ti krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Kontryhel je pro mne dětství. Na naší škole se tenkrát sbíraly a sušily bylinky a kontryhel s jitrocelem mi v hlavě nějak utkvěly, to jsou bylinky, které bezpečně poznám. Jarmilko přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve škole jsme bylinky nesbíraly. V Praze by to byl určitě problém.
      Maruško, měj se moc hezky. ☺

      Vymazat
  4. Kontryhel znám z dětství, ale asi nikdo nevěděl, že je to léčivka. Měj se hezky. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, také jsem kontryhel znala z dětství. Babička mi ho ukazovala kvůli té kapce uprostřed listu. Moc se mi to líbilo.
    Hani, měj se fajn. ☺

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...