****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 21. června 2021

Bylinky - heřmánek pravý

Heřmánek pravý - Matricaria chamomilla

Heřmánek se hojně využívá v kosmetice a léčitelství, aromaterapii i homeopatii.
Heřmánkový čaj pomáhá v době nachlazení nebo při chorobách horních cest dýchacích.
Příznivě působí také na celkové zklidnění organismu před spánkem.
Esenciální olej z heřmánku zklidňuje tělo i mysl, mírní úzkosti, podráždění a pomáhá při nespavosti.
Odvar z heřmánku a ostatních bylin také pozitivně působí v oblasti konečníku.
Léčí žaludeční vředy, pomáhá na zkažený žaludek, uvolňuje křeče v břiše a střevní plyny.
Působí proti stavům úzkosti, nervozity a napětí. 
Aktivními látkami heřmánku jsou především silice. Tyto látky jsou velmi všestranné. Dá se z nich vyrobit téměř cokoliv - čaj, odvar, mast a pastilky.


 
 
 
Zdroj: kalendář
Foto: internet



2 komentáře:

  1. Babička mi odmala vařívala heřmánkový čaj. Já koupala své děti ve vodě, kam jsem přidávala výluh z heřmánku. A také jsem si s ním oplachovala vlasy. Heřmánkovou vůni prostě miluju.🌼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, když byly děti malé, používala jsem heřmánek často. Nejvíce na čaj. Také se mi heřmánková vůně moc líbí.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...