****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 19. července 2021

Bylinky - levandule lékařská

Levandule lékařská - Lavandula angustifolia
 
Již od dávných dob byla levandule užívána na podporu trávení, spaní, k uklidnění, při úzkostech a depresích. Pro svou schopnost zlepšit náladu byla levandule považována za antidepresivum. Pomáhá proti nespavosti, levandulový olej má desinfekční účinek na rány a podporuje jejich hojení.
Použít lze i levandulový nálev na obklad a omývání.
Již naše babičky používaly levanduli na odpuzování molů, hubení vší, blech a komárů.
Při potížích s trávením uvolňuje hladké svalstvo trávicího ústrojí, podporuje tvorbu žluči a tím zlepšuje trávení tuků. Působí i proti nadýmání.
 
 

 
Zdroj: kalendář
Foto: internet



8 komentářů:

  1. Levandulové pole a a spát mezi řádky,to by bylo nádherné. Avšak přiznám se, že jedině na pohodlném lehátku. Pěstování levandule na balkoně dopadlo loni fiaskem,tak ji už obdivuji na dálku. Jarmilko,měj pohodové dny. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spaní v poli levandule by možná nebylo dobré. Z tolika vůně by mohla bolet hlava.
      Mám jednu levanduli na zahrádce a jednu už léta doma v květináči. Když kvetou, nádherně voní.
      Marti, nezoufej a zkus ji na balkoně znovu.
      Přeji krásné dny. ☺

      Vymazat
  2. Mamka říkavala,že lidé dávají levanduli d oprádla,aby pěkně vonělo.Já jejich vůni miluji. Právě má krém na ruce,který se hned pěkně vsákne a voní ješe druhý den.
    Přeji Ti klidné dny,Jarmilko ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také si dávám pytlíčky se sušenou levandulí do prádelníku. Prádlo pak hezky voní a možná to odpuzuje i moly. Ty tu nemám, ale jako prevence. :D

      Vymazat
  3. Neznám moc lidí, kteří levanduli nemají rádi. Já také patřím k obdivovatelům :-)
    Jarmilko, měj se pěkně a užívej letních dnů :-) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také jí mám ráda. Mám doma dva keře.
      Přeji Ti krásné dny. ☺

      Vymazat
  4. Když jsem měla letos svátek, dostala jsem krásné kytky a přítelkyně mého nejmladšího vnuka mi přinesla svázanou kytičku levandule. Visí mi na zdi u jednoho obrázku.. Jsem ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, to máš doma krásnou vůni, viď.
      Měj se hezky. ☺

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...