****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 30. srpna 2021

Bylinky - jetel luční

 

Jetel luční - Trifolium pratense

Jetel luční je známý jako léčivá bylina. Díky jeho silným desinfekčním účinkům se využívá na léčbu průjmů, zvracení a otravy jídlem. Je dobrý na detoxikaci organismu, kdy je přidávám do čisticích čajových směsí.
Zkracuje a ulehčuje léčbu kašle, rýmy, bronchitidy či nachlazení.
Má velice příjemnou chuť. Čaje z květů jetele lučního se mohou užívat i delší období.
Zmírňují potíže spojené s menopauzou. Zejména nespavost, návaly horka, pocity nevolnosti apod.
Má blahodárné účinky na naši kůži. Léčí kožní problémy jako je ekzém, akné či drobná poranění kůže.
Z nálevu čerstvého, ale i sušeného jetele, se dá připravit pleťová voda nebo koupel.


 
Zdroj: kalendář
Foto: internet

6 komentářů:

  1. Jarmilko,to je pro mě překvapení kolik plusu má jetel.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, také mě překvapilo, že je to tak užitečná bylinka.

      Vymazat
  2. Taky jsem nevěděla,že jetel je tak kvalitní bylinka.
    Jarmilko,přeji Ti klidný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zemědělci mají jetel často na poli. Nikdy mě nenapadlo, že je tak užitečný.
      Přeji Ti hezký den. ☺

      Vymazat
  3. Jako děti jsme jetelíčkům z květů vytrhávaly ty okvětní lístky nebo spíše úzké kalíšky a vysávaly jsme z nich šťávu. Nedivím se tedy, že čaj může mít příjemnou chuť. Nevěděla jsem, na co všechno je prospěšný. Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, s jetelem jsem nezkoušela vytrhávat kalíšky. Dělali jsme to s hluchavkou.
      Jetel máme na poli, tak čaj zkusím. Tam není ošetřovaný žádnou chemií.
      Maruško, přeji Ti krásné dny. ☺

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...