****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 23. srpna 2021

Bylinky - vratič obecný

 

Vratič obecný - Tanacetum vulgare

Rostlina s výrazným pachem se používala k odpuzování hmyzu. Vzhledem k tomu, že obsahuje jedovatý thujon a další jedovaté silice, od jeho vnitřního použití v léčitelství se téměř upustilo nebo se podávají jen velmi malé dávky této drogy.
Své místo má v homeopatii.
Při vyšších dávkách překrvuje orgány v břišní dutině, těhotné ženy by se mu tak měly určitě vyhnout, neboť by mohlo dojít k potratu.
Zevně se dále využívá pro své antibiotické a antirevmatické účinky ve formě mastí a odvarů.
Sbírají se nať, listy a květ.
 
 

 
Zdroj: kalendář
Foto: internet






6 komentářů:

  1. Zase jsem se dověděla novinku.
    Jarmilko,přeji ti krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko, vratič si dávám každý rok do špajzíku proti všem potvorám, a musím říct, že funguje na 100% :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tím špajzem neznám, ale kytici čerstvých nebo suchých květů mívám v chodbě proti mouchám. V pokoji jeho vůně není každému příjemná.

      Vymazat
  3. Zdeni, o odpuzování hmyzu ze špajzu jsem nevěděla. Mám tam síťku, tak mi do ní mouchy nelétají.
    Dřív, dokud tu na mezi rostl, jsem si ho trhala do vázy. Hezky vypadá, vydrží, ale jeho vůně je příliš silná a těžká.

    OdpovědětVymazat
  4. Vratič zrovna nevoní, i když by se mi takové kytice ve váze líbila, ale proti hmyzu to je dobrý užitek. :)

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...