****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

středa 18. srpna 2021

Ledová káva


Existuje několik způsobů, jak připravit ledovou kávu.
Můžete metličkou našlehat instatní kávu v trošce vody a pak dolít mlékem. Nebo na ledové kostky nalít horké preso zalít vše studeným mlékem. Kopeček vanilkové zmrzliny je na kávovém nápoji jen sladká tečka.
Zkuste si vyrobit ledové kostky, které pak rozpustíte v mléku. Instatní kávu a cukr rozmícháte v 50 ml vody. Nalijete do tvořítka na velké kostky a dáte do mrazáku. Za 30 minut na povrch vlijete mléko a necháte zcela zmrznout. 
Pak jen kostky necháte rozpustit ve sklenici s mlékem.


 Ráda si ji dávám ve městě v cukrárně, když mám čas.
 
Foto: internet
Zdroj: časopis

 

8 komentářů:

  1. Ledovou kávu jsem prvně pila kdysi v Řecku a mám ji také ráda. Také se dá dělat v malé petce. Nasype se tam káva, zalije trochou vody a udělá se krásná pěna, kterou naliješ do sklenice, přidáš led a mléko. Je to dobrota 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, v Řecku jsem nebyla. Kávu jsem před lety objevila v cukrárně ve městě. Nemám ráda teplé nápoje a tohle bylo řešení. Dát si kávu a nečekat, až vychladne.
      Je to dobrota, ale dávám si ji bez šlehačky (tu nemám ráda).

      Vymazat
  2. Jarmilko, zdravím. Miluju ledovou kávu. V létě je to příjemné osvěžení, ale ne všude ji umí udělat podle mého gusta. Vlastně moc nemám ráda kávu, ve které plave hodně kostek ledu. Často to dělají jako laté s ledem a to tedy nemusím. Mám ráda "hustou" kávu se zmrzlinou a navrch klidně šlehačku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, na kávu chodím do jedné cukrárny v Chotěboři na náměstí. Oni do ní led nedávají. Jen zmrzlinu a šlehačku (tu já vynechávám, nemám ji ráda).
      Letos jsem si kávu moc neužila, bylo zavřeno. Když otevřeli, neměla jsem do města cestu nebo čas.
      Přeji hezké dny. ☺ ♥

      Vymazat
  3. Seznámila jsem se s tím před mnoha lety v práci.Jedna kolegyně nám to udělala,všechny jsme se olizovaly.Ona na tu zmrzlinu dala ještě šlehačku a rozemleté oříšky...
    Jarmilko,přeji Ti krásnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Ledovou kávu mi vždycky někdo připravil. Je to dobrota. Budu to muset vyzkoušet sama a využít tvých rad. Jarmilko, díky za přání k svátku. Moc zdravím. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ledová káva mi moc chutná. Obyčejného turka už nepiji.
      Měj se hezky. ☺

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...