****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 15. listopadu 2021

Bylinky - jeřáb ptačí


Jeřáb ptačí - Sorbus aucuparia

Vitamín C z jeřábu posiluje obranné síly a imunitní systém organismu.
Třísloviny a hořčiny, jakož i éterický olej povzbuzují chuť.
Z čerstvých jeřabin lze vyrobit pomazánku, popřípadě povidla. Jeřabinová povidla lze jíst samotná i s chlebem.
Pravidelná konzumace posiluje obranyschopnost organismu a povbuzuje produkci žaludeční šťávy.
Z usušených jeřabin můžete připravit čaj, který pomáhá při nechutenství a žaludečních neurózách.
Nálev z listů pomáhá při chrapotu a posiluje hlas.
Ve velkém množství užívané zasyrova vyvolává kyselina parasorbová nevolnost a zvracení.


Zdroj: kalendář
Foto: internet




 

4 komentáře:

  1. Jarmilko, připomněla jsi mi, že moje maminka z červené jeřabiny dělávala i kompot a pak s ním zdobila i jednohubky. Tenkrát ještě černá jeřabina nebyla tak rozšířena nebo známá. Já mám na zahradě černou jeřabinu a myslím, že je stejně užitečná. Vnukla jsi mi nápad ji také sušit a mít na čaj. Zatím dělávám jen kompot a hlavně výborný likér.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jednou jsem z jeřabin (dokonce z těch jedlých) udělala kompot, ale nějak se nevydařil, byl kyselý a hořký. Pak už jsem to nezkoušela.
      Černou jeřabinu jsme měli kdysi na zahrádce. Manžel se o plody pral s kosáky. Většinou úrodu sklidili oni. Manželovi jeřabiny chutnaly. Údajně měly snižovat krevní tlak.
      Likér může být moc dobrý.

      Vymazat
  2. Jeřabinová marmeláda a nebo kompot,to musí být dobrota.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, marmeládu jsem nikdy nezkoušela. Kompot jsem zkusila jednou a naposled. Nedopadlo to dobře.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...