****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 8. listopadu 2021

Bylinky - máta peprná


Máta peprná - Mentha piperita
 
Listy máty peprné se používají k léčbě poruch trávicího ústrojí. Zastavují zvracení, uvolňují křeče žaludku, léčí koliky a choroby střev, zlepšují chuť k jídlu, tiší bolesti při žlučových kamenech, zlepšují vylučování žluči a odstraňují plynatost.
Pro příjemnou chuť a všestranně dobré vlastnosti lze mátu použít i do denního čaje, ovšem ne mnoho, neboť má intenzivní chuť.
Hlavní obsahovou složkou máty je mentol, který vyvolává pocit chladu a znecitlivuje, proto se máta při vnějším použití osvědčuje k výplachům a kloktání při bolestech zubů a dásní; zároveň zpříjemňuje a čistí dech.
Velmi dobře se uplatňuje též jako přísada do bylinných koupelí a k inhalacím.
Používá se rovněž ve formě obkladu proti svědivým vyrážkám a zánětům kůže.
 


Zdroj: kalendář
Foto: internet

3 komentáře:

  1. Mátový čaj,nebo pití(citron,lístky máty + sirup z květů bezu) miluji.
    Jarmilko,přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Máta je u nás oblíbená,pěstujeme ji na balkóně.🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Mátový čaj jsem poprvé ochutnala na velkém vandru, kdy nám čaj vařil jeden kamarád. To jsem ještě byla hodně mladá a neznala jsem ji. Byla výborná a nyní ji mám i na zahradě. Ale trochu se mi začala vytrácet. letos jsem ji nechala dozrát a vysemenit tak uvidím. Meduňka mi roste všude skoro jako plevel v trsech.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...