****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 10. ledna 2022

Bylinky - cibule kuchyňská


Cibule kuchyňská - Allium cepa

Cibule chrání cévy před usazeninami, stimuluje játra a žlučník, působí močopudně, snižuje hladinu cukru v krvi a zřeďuje hleny v dýchacích cestách.
Ať je používaná ve formě cibulového sirupu, šťávy z čerstvé rostliny, cibulových zábalů nebo cibulových ponožek, je tato rostlina osvědčeným léčivým prostředkem při nemocech z nachlazení. Zlepšuje dávivý kašel a astma.
Cibulový obklad používáme i při bolesti zubů. Lze jej zhotovit z 1 nadrobno nasekané cibule, ze které vymačkáme šťávu a zevně ji přiložíme na postižené místo na tváři.




 
Zdroj: kalendář
Foto: internet
 

9 komentářů:

  1. Když byly děti malé a měly kašel, dávala jsem jim šťávu z cibule,kterou jsem nakrájela, zasypala cukrem, a musím říct,že to fungovalo.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ale naše dospělé děti jen při vzpomínce dělají ksichty.

      Vymazat
    2. Zdeni, spíš jsem používala sirupy. Ty jim víc chutnaly.

      Vymazat
  2. Plátek cibule také pomáhá při bodnutí hmyzem. Zdravím, Jarmilo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to mě v první chvíli nenapadne. Spíš bodanec potřu octem. Nedivím se, že děti dělaly ksichty na cibulovou šťávu. Mě stačí jen pomyšlení, ani jí nemusím vidět. Naštěstí už můžu raději používat "medvědí mléko". Ale při delším používání hrozí návyk. :)))

      Vymazat
  3. Dříve jsem to neznala,až pro moje vnoučata to děti připravovaly.Myslím,že to je opravdu dobré.
    Jarmilko,přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, když byly moje děti malé, tak jsem jim spíš dávala sirup z lékárny. Při pomyšlení na šťávu z cibule se mi dělá zle.
      Přeji Ti také hezký den. ☺

      Vymazat
  4. Cibuli mám ráda na všechny způsoby a ten cibulový sirup jsem také dětem dávala a občas ho udělám i nyní. Cibuli si dávám i na otoky třeba při štípnutí a podobně.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...