****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 16. května 2022

Bylinky - smetanka lékařská


 Zázračný odvar

Zalijte 2 čajové lžičky usušeného, řezaného smetankového kořene 1 šálkem vody, nechte povařit přibližně 2 minuty, pak ještě vylouhovat 10-15 minut v uzavřené nádobě, a sceďte.
Připravujte vždy čerstvý, bezprostředně před použitím.
Pijte 2-4 krát denně.

Uvařte pampeliškovou kávu

Pampeliškové kořeny se používají jako náhražka kávy stejně jako kořeny čekanky.



Pampeliškové víno

Pro jeho výrobu budete potřebovat 1 l pampeliškových květů, 4,5 l vody, 1,5 kg cukru, 2 citrony, 2 pomeranče a 40 g droždí.
Květy spařte ve 2,5 l vody a nechte odstát 24 hodin. Poté vylouhovanou vodu z pampelišek nalijte do 5litrové lahve.
Mezitím si svařte 2 l vody s cukrem a po vychladnutí smíchejte s vodou z pampelišek.
Citrony a pomeranče oloupejte, zbavte jader a nakrájejte na kolečka. Přidejte je k pampeliškové vodě a vsypte droždí.
Uzavřete kvasnou zátkou a nechte 6 týdnů kvasit.
Až pomeranče a citrony klesnou ke dnu, můžete stočit do lahví.



Zdroj: časopis
Foto: internet

6 komentářů:

  1. Jsem už moc líná,abych dělala sirupy nebo likéry.Raději se koukám na krásně žlutou louku(to by mi zahrádkáři dali☻)
    Jarmilko,přeji klidný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také už sirupy a likéry a medy nedělám. Pro mě to nemá cenu a jiný by to nekonzumoval.
      Pohled na žlutou louku je krásný, ale jinak nemám pampelišky v zahrádce ráda.
      Přeji hezký večer. ♥

      Vymazat
  2. Pampeliškové kořeny máme doma pořád a často si ho i připravujeme. Někdy si suším i ze své zahrádky :-) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pár kořínků jsem si nasušila, tak jsem zvědavá na účinek.

      Vymazat
  3. Kde jsou ty časy kdy jsem připravovala pampeliškový med.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, med jsem dělala snad jen jednou, když byly děti malé. Od té doby ne. Mám raději včelí med.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...