****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 2. května 2022

Bylinky - tymián obecný

  Zázračný sirup
 
Přivedeme k varu 200 ml vody a přidáme 200 g cukru. Dobře promícháme, aby se cukr zcela rozpustil.
Přidáme balíček sušeného tymiánu a 3 lžíce slézového květu a povaříme společně 1 minutu.
Hotový sirup proti kašli nalijeme do čistých lahví a skladujeme v chladu, nejlépe v ledničce.
Při kašli a nachlazení užíváme 3x denně 1 čajovou lžičku.
Díky tomu, že je sirup připravený z tymiánu a slézového květu, je vhodný na suchý i vlhký kašel.
A navíc skvěle chutná, takže ho můžeme užívat i jako sladidlo do čaje. 



Zdroj: časopis
Foto: internet


13 komentářů:

  1. Tymián a majoránku používám vždy, když mě chytne kašel :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc na kašel netrpím. Dřív mi pomáhal jitrocelový sirup.

      Vymazat
  2. Tymián si na zahradě pěstuji a používám v kuchyni. Jeho chuť mám ráda 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív jsem ho také pěstovala. Teď už nevařím, tak bylinky skoro nemám.Evi, měj se hezky. ☺

      Vymazat
  3. Čo je to prosím slezový kvet? Ďakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slézový květ je květ slézu maurského nebo lesního. Dá se koupit sušený v lékárně.

      Vymazat
  4. Jarmilko, bylinkové sirupy jsem ještě nedělala. Když chytne někoho kašel, první zkoušíme kupovaný jitrocelový. Jsi skvělá, jaký máš přehled. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, sirupy nedělám kvůli cukru, který nesmím. Také jsem kupovala jitrocelový. Teď už skoro kašel nemám, trápí mě astma.
      Měj se moc hezky, přeji pohodový víkend. ♥ ☺

      Vymazat
  5. Tymián mám moc ráda i v kuchyni.Nejvíc se mi líbí písnička"Divoký tymián".(Promiň)
    Jsi šikulka,jak nám to pěkně ukážeš.Já na astma používám čaj z květu bezu.Právě ho popíjím.
    Jarmilko,přeji Ti pěkné dny bez bolesti ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, musím mít na astma foukadlo. Čaj by nestačil.
      Přeji Ti pohodový víkend. ☺ ♥

      Vymazat
    2. To já mám taky Ventolin,ale rozhodla jsem,že mi "kozičkový" čaj pomáhá.Jak se říká:Veř a víra tvá tě uzdraví ☺ ☺ ☺
      Měj klidný den ☺☺☺

      Vymazat
  6. Jarmilko, vzpomněly jsem si na Tebe při sledování nedělní Toulavé kamery,byla o Chotěboři a mimo jiné tam byla i kašna. Tymián používám hodně v kuchyni,mám i zakoupené sazenice do truhlíků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, v té reportáži byla část věnovaná Malči, jejímu zámku. Dívala jsem se. Líbilo se mi celé putování.
      Nevařím, tak bylinek moc nepotřebuji. Dřív jsem pěstovala skoro všechny.
      Přeji hezký víkend. ☺

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...