****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 22. srpna 2022

Bylinky - hloh obecný


Hloh obecný - Crataegus laevigata
 
V lidovém léčitelství se používají především sušené květy pro přípravu odvaru, který zlepšuje srdeční činnost, snižuje krevní tlak, pomáhá při nespavosti a má uklidňující účinky, pokud se užívá dlouhodobě. Stejné účinky mají méně často používané plody. Je vhodné jej kombinovat s rakytníkem řešetlákovým.
Šlechtěné odrůdy hlohu nemají žádné léčebné účinky.
 

Zdroj: kalendář
Foto: internet

4 komentáře:

  1. Zdravím Jarmilko. Tato léčivka by se mi hodila na tlak. Ale to bych se musela poradit s lékařem, protože užívám léky na tlak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Porada s lékařem by byla vhodná. Také mám lék na tlak, tak je pro mne hloh tabu.

      Vymazat
  2. Nějak se mi motá v hlavě,že jsou jedovaté(?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, možná je spíš trochu nebezpečný při laickém léčení vysokého tlaku.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...