****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 17. dubna 2023

Zábaly při vysokých teplotách


 Zábaly při vysokých teplotách

Velký ručník namočte do studené vody a vyždímejte. Přiložte na horké tělo, potom místo oviňte suchým ručníkem a ještě teplou dekou.
Zábal provádějte vestoje.
Nemocný dá ruce za hlavu, mokrý ručník se ovine těsně pod pažemi kolem těla. Potom ovineme suchý ručník a deku.
Nemocný ulehne a ještě ho teple přikryjete.
Po 20 minutách zábal vyměníte.
Opakujete 4x a horečka by měla klesat.
Pak necháte nemocného usnout.


Zdroj: Renata Raduševa Herber
Obrázek: internet

8 komentářů:

  1. Dobrá rada. Dělala mi maminka, dělala jsem i malým synům. Akorát, že my jsme se balili do mokrého prostěradla. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko, praktikovala jsem to u svých dětí a u velkých vnoučat.
    Měj prima jarní dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také jsem zábaly dělala dětem. Naštěstí to nebylo třeba často.
      Nejhorší bylo, když zábaly dělali mě. První moment je šok.
      Přeji hezké jarní dny. ♥

      Vymazat
  3. Jako dětem nám rodiče dělali zábaly, ale byli jsme zabalení celí i s rukama i na hodinku až z nás teklo a kůži na prstech jsme měli scvrklou. Dětem jsem zábaly dělala, jak píšeš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, také jsme to tak dělali. Jen už si nepamatuji, jestli jsem děti balila celé nebo měly ruce venku.

      Vymazat
  4. Tetkapernikarka
    Já jsem dětem dávala zábaly jen na zápěstí a kolem kotníků. Poradila mi to kdysi dávno jedna spolupracovnice, které to zas poradila lékařka. Řekla bych, že to fungovalo, jen jsem mněnila častěji, několikrát dokola. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to je dobrá rada. Někdy byl problém najít vhodné prostěradlo nebo velký ručník.
      Přeji hezké jarní dny. ♥

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...