****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 19. října 2020

Bylinky - mochyně židovská

Mochyně židovská - Physalis alkekengi
 
Mochyně židovská je známá rostlinka, která se občas pěstuje na zahrádkách a pak se využívá do suchých vazeb. 
Plodem je dužnatá bobule ukrytá ve vytrvalém oranžovém kalichu, který tvoří jakýsi lampionek.
Nezralé plody jsou jedovaté, zralé lze v omezeném množství využívat. Denní dávka by neměla přesáhnout cca 10 kusů. Pomáhají detoxikovat organismus, odstraňují z těla přebytečné soli a kyseliny.
Pomáhají při artritidě, dně a jako prevence vzniku močových kamenů.
Není ani zanedbatelný obsah vitaminu C.
 



Zdroj: Jan Stanzel
Foto: internet

14 komentářů:

  1. Je moc pěkná na zahrádce.
    Jarmilko,přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, máš pravdu. Měla jsem jí hodně, na ozdobu zahrádky i do vazeb. Vnuk mi jí úspěšně vyhubil sekáním trávy.
      Přeji krásné dny. ☺

      Vymazat
  2. Doma jsme ji pěstovali, mamka mochyni miluje právě v suchých vazbách, je to krásná květina...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem jí pěstovala. Bohužel mi zůstala už jen jedna rostlina. Ona se ale rozroste.

      Vymazat
  3. Jako děti jsme jí říkali "lampiónky".
    Hezké podzimmní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přeji hezké podzimní dny i Tobě. ☺
      Také jsem jí tak říkala.

      Vymazat
  4. Mochyni znám,využití při dekoraci jak v květinové, tak v kuchyni je krásné zpestření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, také jsem jí měla na ozdobu do vázy na zimu. Rozjasnila šedivé dny.

      Vymazat
  5. Taky jsem ji kdysi na zahradě měla. Teď už 15 let bydlíme jinde, a tady jsem ji nikde kvést neviděla. Ale mají zde taky pěkné květinové zahrádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, zachránila jsem jedinou rostlinku. :D Všechny mi vždy posekal vnuk.

      Vymazat
  6. Voľakedy dávno som ju tiež pestovala ale časom mi akosi vyhynula a viac som ju nezháňala. Viem ale, že jej plody sú veľmi zdravé! 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem jí plnou zahrádku. Už jsem se jí nemohla zbavit. Pak začal vnuk systematicky sekat trávu a vyhubil mi ji.
      Tahle "planá" se jíst nesmí, ale existuje odrůda, která má jedlé plody.

      Vymazat
  7. Mochyni jsem si chtěla pořídit na zahrádku, ale nesehnala jsem ji. Prý je nějak její prodej zakázaný nebo co.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, na podzim je na zahrádce krásná. "Lampiónky" pěkně svítí.
      Je fakt, že jsem jí v nabídkách zahradnictví neviděla. Přitom je to takový plevel, ale hezký.
      Možná ji nenabízejí kvůli nejedlým plodům. Je ale spousta jedovatých rostlin, které zahradnictví běžně nabízejí.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...