****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 30. listopadu 2020

Bylinky - klanopraška čínská


Klanopraška čínská - Schizandra chinensis

Klanopraška čínská je ovíjivá liána, která se občas pěstuje i na zahrádkách. Dokáže bujně porůst ploty, má drobné krémově zbarvené kvítky a hrozny červených plodů.
Pochází z Dálného východu.
Její účinky jsou posilující. Pomáhá preventivně proti nachlazení, chřipce, upravuje hladinu krevního cukru, cholesterolu, působí antidepresivně, stimuluje mozek.
Kromě plodů, které mají zajímavou hořko-slano-sladkou chuť, se používá nálev ze sušených listů. Pijí se dva až tři šálky v období nastupující zimy. Plody mají značný antioxidanční účinek.


Zdroj:  Jan Stanzel
Foto: internet

8 komentářů:

  1. Jméno této rostliny jsem znala,ale nikdy jsem nevěděla jak vypadá.Takže díky ☺☺☺☺
    Přeji klidné dny ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy, Jarmilko, ty znáš bylinek.. :). Tady u tebe se vždycky něco přiučím - moc děkuju :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, neznám je tolik, kolik jich je. To bych nezvládla. Mě stačí jen pár rostlin. Některé třeba vyloženě nesmím používat.
      Děkuji za pochvalu. :-)

      Vymazat
  3. Dostal jsem ji kdysi od kolegy, roste u sestry na zahradě už léta.. Je to po mnoha směrech zajímavá rostlina, dokáže měnit pohlaví apod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O změně pohlaví prostřednictvím bylinky jsem nikdy neslyšela. Už to nepotřebuji. :D
      Bohužel by se mi na zahrádku nevešla, škoda.

      Vymazat
  4. Tuhle bylinku bych tedy uvítala. Třeba by zahnala i ten koronáč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já asi také. Koupila jsem si sušené plody kustovnice. Má podobné účinky.
      Koronáč už mi leze na nervy. Ale bojím se, že mu nebude hned tak konec.
      Opatruj se! ♥

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...