****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 7. prosince 2020

Bylinky - drmek obecný


Drmek obecný - Vitex agnus-castus
 
Drmek obecný je příbuzný hluchavek, ale jedná se o opadavý keř dorůstající až čtyř metrů. Roste v jižní části Evropy.
Někdy se mu říká mnišský pepř nejen pro palčivost plodů, ale také proto, že pomáhal snižováním libida dodržovat celibát. 
Má protizánětlivé účinky, stahuje cévy, zastavuje krvácení. 
Účinky této rostliny jsou podobné účinkům ženských hormonů. Upravují menstruační cyklus, pomáhají zvládat bolestivou menstruaci.
Neměl by se používat v době těhotenství.
 

 
 
 
Zdroj: Jan Stanzel
Foto: internet


4 komentáře:

  1. Poslední dobou tady nacházím novinky.O této bylině jsem nikdy neslyšela.
    Jarmilko,přeji pěkné předvánoční dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také jsem ji nyní viděla a četla o ní poprvé.
      Přeji krásný adventní čas. ☼

      Vymazat
  2. Ani ten název mi nic neříká. Ale bylinka je to tedy podle popisu také mocná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě jméno také nic neříká. Byla by mi byla prospěšná v mládí. :D
      Přeji pohodový adventní čas. ☼

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...