****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pátek 27. listopadu 2020

Chytrá hodpodyně

 Jaké maso je nejlepší?

Maso je třeba vybírat s ohledem na to, co se z něj bude připravovat.

Na sekanou a podobná jídla se hodí i prorostlé a přiměřeně tučné, protože tučné části se při pečení rozpustí a zvýší šťavnatost sekané.
Tuku se rozhodně nebojte, neboť kde je tuk, tam je chuť.


Domácí mleté maso

 

Kvalita prodávaného mletého masa je různá, protože na přípravu se používají především ořezy a zbytky z porcování větších částí. Lépe je koupit čerstvé maso v řeznictví a doma ho umlít na strojku, případně podle druhu připravovaného jídla nasekat noži v robotu nebo, což je pracnější, dvěma noži na prkénku.

Maso se před mletím krájí po vlákně na přibližně tři centimetry široké proužky a ty se pak rozkrájejí na menší kostičky.
Kostičky masa se osolí ještě před mletím. Sůl se tímto způsobem do masa lépe rozptýlí a také maso při konečné tepelné úpravě lépe drží tvar.


Riskantní lahůdka


Z perfektního čerstvého masa od prověřeného dodavatele si můžete dovolit připravit tatarský biftek.

Nejlepší je z hovězí svíčkové, ale použít můžete i falešnou.
Maso naškrábete špičkou nože nebo namelete, na velkém talíři z něj uděláte kopeček a na něj vyklepnete žloutek.
Biftek pak obložíte cibulí, hořčicí, solí a pepřem, na stůl postavíte worcestrovou omáčku.
Podle chuti strávníků se často přidává sladká paprika, chilli, kmín, kečup a další koření.
Následně se všechny ingredience smíchají a podávají jako pomazánka na křupavých horkých topinkách potřených česnekem.
 
 

 
 
Zdroj: časopis
Foto: internet

4 komentáře:

  1. Jarmilko, taková dobrá domácí sekaná, toť výborný nápad. Tatarák jsme měli nedávno, necháváme maso nejdříve patřičnou dobu v mrazáku. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, dobrá domácí sekaná je mňamka.
      Tatarák nejím. Nevím proč, ale nezaujal mě. Asi se mi protiví jíst syrové maso.
      Od manžela vím, že je chutný, on ho měl rád.
      Přeji krásné adventní dny. ☺

      Vymazat
  2. Jarmilko, sekanou mám ráda, i karbanátky. Chodím ji nakupovat u nás do řeznictví, kde ji melou sami a je dobrá. Záleží hlavně na ochucení. A tataráček? Ani nemluv, teď jsem si málem poslintala klávesnici při vzpomínce ne doby, když jsem si ho občas dávala. Naučil mne to jíst můj první manžel, dělala jsem si ho i doma, ale častěji jsem si ho dala v hospodě, kde jsem jim věřila, že tam dají jen dobré ingredience. Měla jsem ho moc ráda. Dnes si ho už nedávám, protože to maso, co teď produkují řezníci má k tomu z dřívějška hodně daleko.

    OdpovědětVymazat
  3. Tatarák jsem párkrát jedla a moc mi to chutnalo. Snacha kdysi i na jedné oslavě připravila tatarák, ale někteří ho nechtěli jíst. Já jsem si pochutnala.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...