****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 16. listopadu 2020

Bylinky - sedmikráska obecná


Sedmikráska obecná - Bellis perennis

Sedmikráska obecná je mnohdy proklínaná drobná bylinka rostoucí v trávnících.
Prý to snad původně byla alpinka, která u nás dokonale zdomácněla.
Má však i léčivé účinky. Má totiž pro náš organismus očistné a posilující účinky.
Používá se nálev ze sušených i čerstvých listů. Pijí se během podzimu a zimy dva až tři šálky denně.
Z květů, podobně jako z pampelišek, se připravuje "med", který pomáhá při zánětech dýchacích cest.
Sedmikráska se používá i na léčení zánětů dásní či na špatně se hojící rány.


 
 
Zdroj: Jan Stanzel
Foto: internet


9 komentářů:

  1. Sedmikrásky znám od dětství, kdo by je neznal. Já je mám ráda a hodně jich je i na hřbitově na trávníku, ještě teď jak jsme byli na Dušičky, jsem je fotila. Tam mají klid a je to takové pohlazení pro oko. Doma jsme to nikdy nepoužívali jako bylinu. Hanka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, někde jsem četla nebo slyšela, že jsou sedmikrásky dobré na zahánění bolesti hlavy. Občas jich pár zbaštím. :D

      Vymazat
  2. Jarmilko, jsou krásné, ale musím se přiznat, že patřím k těm, kteří se snaží je z trávníku vyhnat. Mé počínání se však míjí účinkem.
    Měj hezké dny 💕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mě v trávníku nevadí. Nepěstujeme anglický trávník, spíš naopak. :D
      Přeji hezké adventní dny. ☺ ♥

      Vymazat
  3. Zrovna včera jsem jsem se byla nadechnout trochu vzduchu,(nemůžu říct čistého-jezdí přímo u balkonu stovky aut a desítky kamionů)na loučce kvetlo pár sedmikrásek.Docela mě to pohladilo po srdci ☺
    Přeji krásný den ve zdraví ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na sedmikrásky je hezký pohled.
      Přeji Ti krásný adventní čas. ☺

      Vymazat
  4. Sedmikrásky, chudobky mám ráda a v trávníku mi vůbec nevadí, protože jsou malinké a nízké. A nikdy jsem je nemusela dolovat ze záhonu se zeleninou jako třeba pampelišky. A protože mají pochopení pro mé zeleninové záhony, mám já pro ně pochopení v trávniku. Líbily se mi v dětství ty malinké věnečky, co jsme vždycky pletli.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, sedmikrásky mi na zahrádce nevadí. Pokud jsou mezi květinami a nechci je tam, jdou dobře vytrhnout. Nekoření moc hluboce.
      U nás máme trávník kvetoucí vším možným. Jen vnuka to irituje a seká a seká.
      Přeji hezké adventní dny. ☺

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...