****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 18. ledna 2021

Bylinky - devětsil lékařský

  

 
Devětsil lékařský - Petasites hybridus
 
Sbírá se zejména oddenek, někdy také list nebo květ; vše se suší.
Čerstvé, jemně naklepané listy se užívají jako obklady na odřeniny a výrony kloubu.
Devětsil nemá nežádoucí účinky, můžou ho i děti.
Vnitřně se podává ve formě nálevu (1 čajová lžička, šálek vody, 3x denně) nebo prášku, lze ho podávat i s potravinami při kašli, horečkách nebo při potížích s močením.
Devětsil však páchne, takže jeho užití může vyvolat nevolnost; spíše se přidává do směsí.
 
 


Zdroj: kalendář
Foto: internet

 
 

6 komentářů:

  1. Rostlinka je známá,ale nevěděla jsem jak vypadá.Děkuji ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, znám ji. Když chodím na jaře podle potoka, roste tam.

      Vymazat
  2. Moje babička na něj nedala dopustit. 👍😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy jsem ho nesbírala. Dnes by se hodil. Trápí mě přes 14 dní průdušky.

      Vymazat
  3. Devětsil když vidíme na jarních procházkách, tak víme určitě, že jaro je tu doopravdy. Ale to spíše asi ten žlutý.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...