****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 11. ledna 2021

Bylinky - konopí seté

 

Konopí seté - Cannabis sativa

Tradičně se využívá jako olejnina. Díky látkám, které obsahuje se využívá konopná pryskyřice k produkci drog (hašiš a marihuana), a proto je tato bylina jednou z nejznámějších rostlinných drog vůbec. Konopí má však daleko větší význam mimo drogovou oblast.
Již dříve se užívalo konopí jako anestetikum, prostředek tišící bolest, popřípadě pro podporu trávení.
V současnosti v některých zemích jsou již přípravky z konopí používány znovu legálně jako lék, např. při onkologických onemocněních, při poruchách pohybového ústrojí nebo při léčbě roztroušené sklerózy.
V České republice je využití konopí jako léčebného prostředku stále zcela podceňováno.
 




Zdroj: kalendář
Foto: internet

7 komentářů:

  1. Pokud je konopí jako lék, ale jinak ne. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem kdysi koupila mast na velký řez po operaci.Ta byla opravdu vynikající.Hodně mi pomohla.
    Jarmilko,přeji Ti krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mast mám od jednoho známého a nedám na ní dopustit.
      Evi, také Ti přeji hezký den. ☺

      Vymazat
  3. Před pár lety mi dala sousedka (zdravotní sestřička) několik malých rostlinek s tím, že asi 3-5 jich můžu mít na osobu v domácnosti. Rostliny vyrostly vysoké a krásné, ale já jsem je zničila před sklizní, protože jsem v té době mala rozepře se sousedem a tak jsem netušila, co ho napadne , že by mne třeba udal a tak jsem z toho neměla nic. U nás má jedna paní lékárnice vlastní obchůdek s přírodními léčivy a také prodávala mastičku z konopí (legálně) A na některé masážní koňksé masti je také konopí uvedeno. Myslím, že je hodně účinné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, škoda, že jsi rostliny zničila. Měla bys z ní kopu mastí.
      Mám mastičku od známého. Je výborná.
      Koňskou mast moc nepoužívám, tak netuším, co všechno obsahuje.
      Přeji Ti hezký den. ☺

      Vymazat
  4. Jarmilko, moje setkání s konopím, čili cannabis, vyzní humorně. Synovi bylo asi 16 nebo 17 a přinesl si domů tři rostlinky. On, který nejevil zájem o zahradu o ně pečoval s příkladnou péčí. Pak jel na tábor a poprosil mě, abych se mu o ty tři rostlinky starala. Dělala jsem hloupou a ptala se, co to je. Nepřiznal to. Takže jsem mu přestala konopí zalévat a když se měl po třech týdnech vrátit z tábora, poctivě jsem zalila. Byl nešťastný a já opět s výrazem blba jsem mu říkala, že jsem se o ně starala, ale že to celé nějak zežloutlo. Vysypal květináčky na kompost. Za pár dní jsme odjeli všichni na Šumavu a když jsme se po třech týdnech vraceli, na kompostu byly vysoké, zelené, šťavnaté rostliny konopí. Až tehdy jsem přiznala barvu a požádala ho, aby to zlikvidoval, než nás dobří sousedé udají za pěstování tehdy zakázané drogy. Synek byl smutný jako šafářův dvoreček, ale poslechl

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...