****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

čtvrtek 7. ledna 2021

Bylinky - podběl lékařský

 
 
Podběl lékařský - Tussilago farfara

Sbíráme květní úbory od března do dubna, listy bez řapíků od května do července.
Podběl obsahuje slizovité látky, hořčiny, třísloviny a minerální soli.
Droga je bez pachu a má slizovitou, poněkud hořkou chuť.
Působí jako prostředek k uvolnění hlenů, je močopudný, má protizánětlivé účinky a usnadňuje odkašlávání. 
Podporuje pocení.
 

 
Zdroj: kalendář
Foto: Wikipedie

10 komentářů:

  1. Jarmilko, podběl byl asi první bylinka, kterou jsem jako dítě poznala. Rostlo ho tehdy v okolí dost a už tehdy jsem k němu měla jakousi úctu. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tato bylinka se dobře pozná, protože v době jeho kvetení skoro nic jiného není.
      Dřív ho tu rostlo hodně. Dnes aby ho hledal s lucernou.

      Vymazat
  2. Paráda!! Ty už to jaro přitahuješ alespoň kytičkami. Podběl svou svěží žlutou barvou vždy u nás rozzáří les.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na jaro se těším. Zatím je daleko, máme tu dost sněhu.

      Vymazat
  3. Už aby kvetl☺.Hned by bylo jaro...

    OdpovědětVymazat
  4. Kdysi jsme ho hodně sbírali. asi bychom měli začít znovu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy jsem ho nesbírala, protože jsem ho nepotřebovala. Teď už není moc k vidění. Aspoň u nás.
      Nyní mě trápí zánět průdušek, podběl by se hodil. Nevím, jestli se dá koupit v lékárně. Nahradila jsem to cibulí. Snad pomůže.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...