****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 25. ledna 2021

Bylinky - svízel přítula

Svízel přítula - Galium aparine

Kvete v červnu a v červenci, sbírá se jeho kvetoucí nať. Suší se ve stínu na dobře větratelném místě.
Působí na vylučování moči. Uvolňuje křečovité stažení hladkého svalstva. 
Pomáhá i proti křečím všeho typu, proti chudokrevnosti. 
Čistí krev při ekzémech.
Působí na hojení ran.
Očišťuje ledviny, játra, slinivku břišní a slezinu od chorobných látek.
Svízel můžete vyzkoušet i na podporu lymfatického systému, anebo při redukční dietě - potlačuje totiž chuť k jídlu.
 



Zdroj: kalendář
Foto: internet

 

9 komentářů:

  1. Asi bych se na tuto bylinku měla zaměřit ☺
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to dobrá bylinka. Také bych jí měla zkusit.
      Přeji i Tobě hezký večer a celý týden. ☺

      Vymazat
  2. Tedy,byla s ním na zahradě svízel,jako plevel byl neodbytný .-))No koukám, že jsem ho podcenila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, někdy mě trápil na zahrádce. Vyhazovala jsem ho. Dnes by se hodil. ☺

      Vymazat
  3. Jarmilko, opět jsem o něco moudřejší. Svízel znám díky svým vnučkám, protože roste u jejich chaty. A holky ho s oblibou trhají a hází po sobě. I já občas přicházím ozdobená svízelem.
    Měj hezké dny 💓🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Dřív mě svízel trochu štval. Nalepil se na mě a těžko jsem se ho zbavovala. Dnec bych uvítala čaj.☺
    Měj se také krásně a opatruj se! ♥ ♣

    OdpovědětVymazat
  5. Jarmilko u tebe se vždycky poučím. Že existuje nějaký Svízel jsem věděla, ale že to je toto, je pro mě novinka :-) Hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ti ježečci, co se chytají za nohavice a pejskům do chlupů je svízel? Má tedy příhodný název. Svízel ho potom sundat. Ale bylinka je to teda, jak čtu, velmi prospěšná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, máš úplnou pravdu.
      Dlouho jsem ho neviděla. Dřív mi rostl na zahrádce u plotu a štval mě. Nyní vnuk často seká trávu, tak svízel nestačí vyrůst. Na čaj by se hodil.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...