****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pátek 29. ledna 2021

Kulkas zamiolistý

Odpoledne jsem zalévala květiny a zjistila, že mi kulkas kvete. "Za rohem" má ještě jeden zárodek květu.
Když jsem květ viděla ještě skrytý, myslela jsem si, že květině roste další výhon s listy. Proto mě dnes květ překvapil.
Kulkas mi už kvete poněkolikáté.

 
Květ focený bleskem.

 
A bez blesku.
 

Takto se nám nachumelilo 14. ledna. Bylo toho asi 20 cm, sníh byl mokrý a slehával se.
Sníh pár dnů držel, ale pak přišlo oteplení a za pár hodin byl fuč.
Dnes odpoledne padal sníh s deštěm a pak přešel v déšť.
Přesto jsem stihla nasbírat do barelu sníh, který po roztátí slouží k zalévání květin. Měla jsem 1 1/2 barelu.
Voda dost ubývá, protože zalévám všechny květiny v domě i v zimní zahradě.
Větší barel by se mi do zim.z. nevešel a také, kdo by se tahal s vodou po schodech. Úplně mi stačí tahat vodu v konvích do 25-ti litrových barelů.
Ale co bych pro své kytičky neudělala. Dešťová voda jim prospívá.
 




9 komentářů:

  1. Jako vždy děkuji za poučení.Vždy jsem překvapená.
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko, znala jsem jen slovo kulkas a teď díky tobě vím, jak vypadá. 👍
    Já dešťovou vodu na podzim čistím papírovými kávovými filtry a shromažďuji jí na půdě ve velkých lahvích od aviváže, destilované vody a dalších. Takže žádná dřina. Mám je na půdě. Jeden rok jsem také rozpouštěla sníh, když mi voda docházela. Své kytky jsem si pěkně rozmazlila.
    Měj hezké dny 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, vidím, že také své kytičky rozmazluješ. :D
      Vodu na půdu nemůžu dát. Bylo by to ještě jedno patro + skládací schody na půdu. Jsem ráda když nanosím vodu po asi 8 schodech.
      Měj se moc pěkně. ☺

      Vymazat
  3. Jarmilko, kytku mám taky, ale že kvete jsem ani nevěděla. Počasí máme stejné, sníh po včerejším dešti skoro všechen zmizel. Hezký víkend přeju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libby, na květ jsem kdysi narazila náhodou. Také při zalévání. On je hrozně nenápadný.
      Přeji krásný den. ☺

      Vymazat
  4. Jarmilko taky nám pravidelně kvete, mám rostlinu 5letou a už je tak veliký, že přemýšlím co s ním, různě ho stěhuji, ale tak velká kytka se do našeho maličkého domečku prostě nevejde. No a sníh už u nás leží skoro měsíc, vždycky trochu odtaje, ale vzápětí napadá další, už mám nějak té ladovské zimy plné zuby ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, také mám kulkas také tak dlouho. Také mě vytlačuje z bytu. Jenže nevím, kam ho dát. Na zemi by měl málo světla a vyhodit ho nechci.
      Vůbec se těžko loučím s každou květinou, která mě opouští. Buď stářím nebo mou špatnou péčí.
      Také mě už zima nebaví. Sníh leží už jen ve stinných místech, jinak zmizel.
      Moc bych chtěla jaro. ☺

      Vymazat
  5. Ty jsi šikovná. Tvoje kytičky mají měkkou dešťovku i v zimě, moje celoročně jsou odkázané na kohoutkovou. Ale orchideje už si zvykly a kvetou stále. Jedna maličká už od května. Jako by byla umělá. Kdysi jsem zavěšovala na balkonové zábradlí kyblík a chytala dešťovku, ale to nestačilo, tak jsem od toho nakonec upustila.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...