****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 26. dubna 2021

Bylinky - rozmarýn lékařský

 
 
Rozmarýn lékařský - Rosmarinus officinalis

Rozmarýn se používá v kuchyni jako důležitá součást provensálského koření, ale můžete se setkat i s rozmarýnovým vínem.
Důvodem jeho popularity je jeho aromatická vůně. Využívají se především sušené listy rozmarýnu a to jako koření, které dodává jídlům trpkou příchuť. Nejčastěji při přípravě masových pokrmů, jako je skopové, jehněčí, drůbež či ryby.
Ve formě čaje působí jako pomůcka ke správnému trávení a působí močopudně.
Ve formě masti pak na léčbu revmatismu, vředů, ekzémů a modřin.
Rozmarýn rovněž pomáhá zvýšit krevní tlak, zlepšuje krevní oběh, posiluje imunitu a uklidňuje.
Stejně jako levandule, i rozmarýn se dává do šatníků jako ochrana proti molům.
 
 

 
Zdroj: kalendář
Foto: internet
 

3 komentáře:

  1. Jarmilko, rozmarýn jsem zkusila pěstovat, na rozdíl od levandule, které se daří, nevydržel.
    Kdysi jsem dělala rybu podle "naší domácí z Hvaru", která dávala snítku rozmarýnu dovnitř a pak tybu ještě posypala lístky. Můj sym se tehdy ptal, proč dělám rybu s jehličím. Mužskej. 🤣😂

    OdpovědětVymazat
  2. Minulou zimu nám rozmarýn na zahrádce přežil, tu letošní ne. Budu muset koupit nový, dávám ho do jídel a chutná nám. Měj se fajn ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  3. Koupila jsem si rozmarýn v květináči, ale u mne nepřežil. V jídle mi totiž chutná.

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...