****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 5. července 2021

Bylinky - měsíček lékařský


Měsíček lékařský - Callendula officinalis
 
Sbírají se a používají květy, listy i stonky. Měsíček je třeba sbírat jen za slunečného počasí, neboť tehdy jsou léčivé účinky největší.
V zahradě měsíček můžeme sbírat do pozdního podzimu.
Měsíček se podobá naší arnice, která má však silnější účinky. Arniku můžeme vnitřně užívat jen pod lékařským dohledem, protože čaj může způsobit u lidí s nemocným srdcem více škody než užitku.
Naproti tomu měsíček můžeme pít, protože je celkem neškodný. Je to krev pročišťující rostlina a je dobrým pomocníkem při infekční žloutence.
Podporuje krevní oběh a napomáhá hojení ran. 





Zdroj: kalendář
Foto: internet

12 komentářů:

  1. Tentokrát jsme měly stejný nápad. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko, zdravím. Měsíček je úžasný, mám ho moc ráda. Babička dělala pravidelně mastičku. Já ho ráda suším na čaj, mastičku taky občas dělám. Měj se moc hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji za návštěvu.
      Mastičku z měsíčku mám od kamarádky. Usušila jsem si květy na čaj.
      Letos nechávám měsíček kvést, aby na zahrádce kvetlo víc kytiček.
      Přeji hezký víkend. ☺

      Vymazat
  3. Taky mám měsíček ráda a hurá, konečně začíná nakvétat. Já dělám měsíčkové mýdlo z květů tři týdny macerovaných v olivovém oleji, získá krásnou barvu a je moc příjemné na mytí celého těla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, tvoje mýdla jsem viděla u tebe na blogu. Jsou krásná. Musí nádherně vonět.

      Vymazat
  4. Měsíček se mi moc líbí.Ale jednou mi řekla vynikající léčitelka,že mám na něho alergii.Tak jsem to už nikdy nezkoušela.
    Jarmilko,přeji klidný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na měsíček nedám dopustit. Na jaře jsem si mastičkou vyléčila kožní problémy, na které nic nezabíralo.
      Přeji hezký víkend. ☺

      Vymazat
  5. Jarmilko, díky za pěkný příspěvek, pořád se dozvídám i díky tobě, nové informace o bylinkách, což je fajn. Měsíček se mi líbí i jako kytička. Přeji Ti pěkné dny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, kytička je to krásná. Letos ji nechávám kvést, květy už nesbírám.
      Přeji pěkný víkend. ☺

      Vymazat
    2. Jarmilko,také Ti přeji pěkný víkend :-)

      Vymazat
  6. Měsíček je nejen pěkné kvítí,ale i dobrá léčivka. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...