****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 18. října 2021

Bylinky - bříza bělokorá


Bříza bělokorá - Betula pendula
 
Březové listy mají močopudné a pročišťující účinky.
Listy, sbírané od června do srpna, se suší na chladném místě v tenkých vrstvách po dobu asi 10 dní. Každý den se musí obracet.
Jejich užití se doporučuje při takových chorobách jako je dna, revmatismus či otoky.
 
 

 
 
Zdroj: kalendář
Foto: internet

6 komentářů:

  1. Jarmilo, to jsem netušila, jak účinné jsou listy z břízy. Jen si ještě vzpomenout příští rok 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také jsem to netušila. Ale je fakt, že mi na otoky jednou poradili pít čaj z březových listů. Jenže jsem neměla výdrž. :D

      Vymazat
  2. Jarmilko, jako dítě jsem sbírala březové listy v rámci sběru léčivých rostlin ve škole. Netušila jsem tehdy vůbec, jaké mají účinky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, už si nepamatuji, jestli jsme ve škole sbírali byliny. Asi ano.
      O účincích březových listů jsem moc dřív nevěděla.

      Vymazat
  3. Taky si pamatuji sběr léčivých rostlin-břízu jsme měli na zahradě a kopřivy byly všude ☺
    Jarmilko,přeji ti krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na dřívější zahrádce jsme také měli břízu, mám je moc ráda. Zasadili jsme ji ve svatební den. Pak jsme se odstěhovali, koukala jsem na strom z okna. Jednoho dne ji noví majitelé porazili. Na nynější zahrádku už se mi nevejde.
      Evi, přeji Ti krásné dny. ☺

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...