****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 11. října 2021

Bylinky - Tymián obecný


Tymián obecný - Thymus vulgaris

Sběr provádíme za suchého počasí, nejlépe kolem poledne, v období těsně před rozkvětem, tedy během června a července.
Sbírá se celá nedřevnatá nať.
Čaj z něj se doporučuje při zažívacích obtížích, podporuje trávení, působí proti nadýmání a průjmům.
Kloktání, stejně jako pití po malých doušcích, pomáhá při onemocnění horních cest dýchacích.
Tymiánové koupele a inhalace pomáhají při chřipce s kašlem a rýmou.



Zdroj: kalendář
Foto: internet

11 komentářů:

  1. Jarmilko, mám ho na zahradě v bylinkovém záhonku a dnes jsem se na něj dívala a zvažovala, zda ho mám ještě jednou ustříhnout a usušit. Používám ho jako koření.
    Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, u nás na dnešek mrzlo, tak by už nic z bylinek nebylo. Už je nepěstuji, protože nevařím.
      Leda by tymián byl dobrý na čaj. Teď by se hodil, nachladila jsem se.
      Přeji hezké dny. ☺ ♥

      Vymazat
  2. Tymián v mém bylinkového truhlíků dosud chyběl,tak snad příště rok. Jinak jej využívám při vaření často.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím Jarmilko. Až nám na zahradě vymění El. Sloup ta si bylinkový záhonek obnovím a tymián si pořídím. Nevěděla jsem, kdy přesně sklízet oregano, ale to bude asi podobné. Přeji ti brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, bylinkový záhonek bude jistě fajn. Oregano jsem sklidila vloni, ale nemám pro něj použití.
      Děkuji za přání, nachlazení už dost ustoupilo.
      Ještě mám trochu práce na zahrádce, tak potřebuji být fit.
      Přeji hezký víkend. ☺ ♥ ♣

      Vymazat
  4. Tam, kde zem duní kopyty stád, znám plno vůní co dejchám je tak rád, čpí tam pot koní a voní tymiááán ... ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Já moc ráda používám v kuchyni tymián.Moje předchůdkyně mně předběhla."Divoký tymián" patří k mým nejoblíbenějším písní.
    Jarmilko, přeji Ti pěkný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, už nevařím, tak pro jakékoliv nemám použití. Dřív jsem bylinky hodně pěstovala.
      Přeji hezký nový týden. ☺

      Vymazat
  6. Tymián také v kuchyni hodně používám. Mám vlastní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, už bylinky nepěstuji. Máš to fajn, že máš vlastní. Víc voní, než ty kupované.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...