****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 25. října 2021

Bylinky - hloh obecný


Hloh obecný - Crataegus laevigata
 
V lidovém léčitelství se používají především sušené květy pro přípravu odvaru, které zlepšují srdeční činnost, snižují krevní tlak, pomáhají při nespavosti a mají uklidňující účinky, pokud se užívají dlouhodobě. 
Stejné účinky mají méně často používané plody. Je vhodné je kombinovat s rakytníkem řešetlákovým.
Šlechtěné odrůdy hlohu nemají žádné léčebné účinky.




Zdroj: kalendář
Foto: internet


8 komentářů:

  1. Jarmilko, je to hodně zajímavý keř. Zlepšit srdeční činnost by se mi hodilo, stejně tak pomoci při nespavosti. Ale ... mám nízký tlak a kdyby se mi ještě snížil.😃 Raději vytrvám a budu polykat to, co mi předepsali lékaři.
    Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, myslím, že polykat prášky bude bezpečnější. Kdysi jsem četla, že se hloh nemá používat bez konzultace s lékařem.
      P/řeji hezký den. ☺ ♥ ♣

      Vymazat
  2. Také jsem slyšela, že snižuje krevní tlak. Na spaní by se hodil, ale bylinky mi nestačí. Beru si občas prášek na spaní. Není to sice to nejlepší, ale převalovat se celou noc, to je moc. Alespoň se pořádně vyspím. Měj se fajn, zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také bez prášku neusnu. Když ho zapomenu, celou noc "vejřím" a nevím, co bych ještě přečetla. Hodilo se to, když jsem četla knihu p. Gotta. Je to bichle, tak jsem trochu pokročila. :D
      Měj se fajn. ☺

      Vymazat
  3. Na tlak by se mi hodil, ale s nespavosti problém nemá. Zdravím Jarmilko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, před rokem a půl jsem spala jak nemluvně. Od jisté doby nemohu spát a také nechci, aby se mi zdálysny. Proto je prášek nutností.
      Pozdravuju, drž se!

      Vymazat
  4. Já jsem kdysi slyšela něco o nebezpečí pro srdce.To se asi mýlím,že?
    Přeji Ti klidné dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také jsem kdysi něco takového četla, tak raději beru prášky od lékaře. S mým obvoďákem bych toho moc neprokonzultovala, má podivné názory.
      Přeji hezký den. ☺ ♥

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...