****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 20. června 2022

Bylinky - černucha setá


Černucha setá - Nigella sativa
 
Semeno černuchy mírní pocit plnosti a křečí v trávicím traktu, chrání sliznici před vředy, posiluje játra a snižuje hladinu cholesterolu.
Semena obsahují vitamíny, mastný olej, silice, aminokyseliny, alkaloidy a stopové prvky.
Černucha tlumí růst bakterií.
Semeno černuchy má ořechovou chuť, hodí se do pečiva, ke škrobovitým pokrmům (k bramborám či k čočce) a k zelenině.
 
 

Zdroj: kalendář
Foto: internet

 

3 komentáře:

  1. Díky za informaci, rostlinu znám, ale o jejích účincích jsem nevěděla 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Černucha se mi líbí.Ani jsem nevěděla,že je taky léčivá.(ALE: "není na světě bylina,která by k něčemu nebyla"
    Jarmilko,přeji Ti pěkné dny ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Super info, zatím jsem ji považovala jen za okrasnou. A semínka je prosím nutné nějak tepelně zpracovat či je můžeme použít syrová?

    OdpovědětVymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...