****** Co nechceš, aby jiní dělali tobě, nedělej Ty jim.******

Pokud přicházíš na tento svět s vědomím, že jsi milován, a odcházíš se stejným pocitem, vše, co bylo mezi tím, se dá překousnout.

pondělí 29. srpna 2022

Bylinky - červená řepa


Červená řepa - Beta vulgaris
 
Obsahuje v hojném množství betain, který brání rozvoji kornatění tepen a podporuje činnost jater.
Barvivo červené řepy, betanin, rozšiřuje věnčité tepny a zpevňuje stěnu vlásečnic.
Z jejich přímo léčivých účinků jmenujme též účinky močopudné, vylučuje sůl z těla, povzbuzuje činnost žaludku a tvorbu žluči.
Při ateroskleróze se doporučuje léčivá kúra: syrová šťáva z červené řepy v dávce 50-100 ml denně po dobu aspoň deset dní.
Podporuje růst buněk a opravuje jejich jádra. Aktivuje tvorbu červených krvinek, a tím zásobování buněk kyslíkem.
Vyvolává optimističtější náladu.
Zbavuje střeva jedovatých látek, odstraňuje zácpu.
Dodává pružnost alesk pleti, vlasům a nehtům.
Neutralizuje a zároveň odstraňuje jedovaté látky, zvláště z mozku.


Zdroj: kalendář
Foto: internet


6 komentářů:

  1. Řepu si pěstuji s zavařují, kdysi jsem si na odšťavňovači dělala i nápoj ze sirové řepy.

    OdpovědětVymazat
  2. Kdysi jsem musela pít šťávu z červené řepy...
    Jarmilko,přeji Ti krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Červené řepě jsem přišla na chuť teprve před pár lety. Mám ráda z červené řepy hlavně saláty. Přeji hezké dny 😉😊

    OdpovědětVymazat
  4. Červená řepa je u nás v oblibě.

    OdpovědětVymazat
  5. Je to zvláštní, řepu jsem nemohla ani cítit, už od mala, všichni ji jedli, jen já nemohla a loni před vánocemi jsem koupila skleničku kulaté pro manžela a málem jsem mu ji snědla celou. Jsem ráda, že ji konečně můžu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Červenou řepu mám ráda v sladkokyselém nálevu. Jako přílohu. Na jiný způsob jsem ji zatím nezkoušela.

      Vymazat

Výstava v Chotěboři

Výstava Emmy Srncové   Minulý týden jsem měla příležitost navštívit výstavu Emmy Srncové v Knihovně Ignáta Herrmanna v Chotěboři. K vidění b...